Vormgeven aan kunst en cultuur in het mbo

Inzichten van voorlopers in het mbo over kansen en beleid voor kunst en cultuur
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Dit onderzoek laat zien hoe verschillende mbo-instellingen kunst en cultuur inzetten bij de invulling van de algemeen vormende opdracht.

Veel bestuurders van mbo-scholen vinden dat kunst en cultuur horen bij de algemene vormende opdracht: zij vinden het belangrijk dat hun studenten in aanraking komen met de lokale culturele sector. Maar er zijn nog maar weinig scholen die kunst en cultuur in hun centrale visie en missie hebben opgenomen. In dit onderzoek spreken we bestuurders en medewerkers (cultuurcoördinatoren, projectleiders en beleidsmedewerkers) van mbo-instellingen die hierin vooroplopen.

Wat is volgens deze voorlopers de waarde van kunst en cultuur bij de algemene vorming van hun studenten? Hoe geven zij dit vorm in de praktijk? En hoe borgen zij kunst en cultuur in het beleid, de visie en de missie van de school?

We hopen dat we andere mbo-instellingen hiermee inspireren en aanknopingspunten bieden om kunst en cultuur een (vaste) plek te geven op hun eigen school.

Foto bovenaan: Anna van Kooij | Beeld en Geluid, 2019

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Huub Braam
Huub Braam
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: mbo,onderzoek,voortgezet onderwijs
huubbraam@lkca.nl
06 15 58 73 14
Bekijk alle experts
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel