Naar inclusieve leerecosystemen voor cultuureducatie

Essayreeks
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Om de droom van een inclusief ecosysteem te realiseren, moeten we de oorzaken voor barrières in het huidige stelsel identificeren. Ook moeten we zicht krijgen op wat een lokaal of regionaal leerecosysteem nodig heeft om alle kinderen en jongeren te laten floreren. In de periode 2021-2024 doet LKCA hier onderzoek naar. Een onderdeel daarvan is deze essayreeks.

In de essays delen mensen hun kennis en ideeën over een inclusiever systeem met het werkveld. Zo maken we de aanwezige denkkracht toegankelijk voor iedereen die werk wil maken van inclusieve leerecosystemen voor cultuureducatie. Ieder essay biedt de auteur een vrijplaats om te spelen met het concept – de metafoor – van het leerecosysteem, en daar eigen, oude, nieuwe, andere theorieën, concepten, beelden en praktijkervaringen aan te koppelen. Elk essay belicht een mogelijk perspectief op wat een leerecosysteem is of kan zijn.

Samenwerken: áls je het doet, doe het dan goed

Het systeem staat in dienst van het kind

Lees ook

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 4.5 / 5. totaal 2

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Vera Meewis
Vera Meewis
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: Cultuureducatie met Kwaliteit,onderzoek
verameewis@lkca.nl
030 - 711 51 68
Bekijk alle experts
Gepubliceerd:
Deel dit artikel