Kennisdossier Culturele leerecosystemen

Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel

Essayreeks

In de essays delen mensen hun kennis en ideeën over een inclusiever systeem met het werkveld. Zo maken we de aanwezige denkkracht toegankelijk voor iedereen die werk wil maken van inclusieve leerecosystemen voor cultuureducatie. Ieder essay biedt de auteur een vrijplaats om te spelen met het concept – de metafoor – van het leerecosysteem, en daar eigen, oude, nieuwe, andere theorieën, concepten, beelden en praktijkervaringen aan te koppelen. Elk essay belicht een mogelijk perspectief op wat een leerecosysteem is of kan zijn.

Een leerervaring zit in een klein hoekje

Leerecosystemen vanuit een complex dynamisch systeemperspectief

Cultureel Vermogen:
het leerecosysteem als speel-veld

Hoe ‘de stomme van Kampen’ zichtbaar werd

Recht op gelijke kansen voor elk kind

Samenwerken: áls je het doet, doe het dan goed

Het systeem staat in dienst van het kind

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 4.8 / 5. totaal 9

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Huub Braam
Huub Braam
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: mbo,onderzoek,voortgezet onderwijs
huubbraam@lkca.nl
06 15 58 73 14
Luud Goossens
Luud Goossens
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: onderzoek,overheidsbeleid
luudgoossens@lkca.nl
030 711 51 27
Bekijk alle experts
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel