Kennisdossier Culturele leerecosystemen

In een leerecosysteem zoeken mensen in onderwijs, sociaal domein, zorg, vrije tijd en beleid samen naar wat er nodig is om het culturele systeem écht inclusief te maken.
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel

In zeven essays boden we auteurs een vrijplaats om te spelen met het concept – de metafoor – van het leerecosysteem, en daar eigen, oude, nieuwe, andere theorieën, concepten, beelden en praktijkervaringen aan te koppelen. Elk essay belicht een mogelijk perspectief op wat een leerecosysteem is of kan zijn:

Een leerervaring zit in een klein hoekje

Leerecosystemen vanuit een complex dynamisch systeemperspectief

Cultureel Vermogen:
het leerecosysteem als speel-veld

Hoe ‘de stomme van Kampen’ zichtbaar werd

Recht op gelijke kansen voor elk kind

Samenwerken: áls je het doet, doe het dan goed

Het systeem staat in dienst van het kind

  • Leerecosystemen vanuit een complex dynamisch systeemperspectief (Ileana Peeters en Evert Bisschop Boele)

    Vond je dit artikel interessant?

    Gemiddelde 4.8 / 5. totaal 11

    Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

    Reacties (0)
    Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
    Huub Braam
    Huub Braam
    Functie: Specialist Onderzoek
    Expertise: mbo,onderzoek,voortgezet onderwijs
    huubbraam@lkca.nl
    06 15 58 73 14
    Luud Goossens
    Luud Goossens
    Functie: Specialist Onderzoek
    Expertise: onderzoek,overheidsbeleid
    luudgoossens@lkca.nl
    030 711 51 27
    Bekijk alle experts
    Bijgewerkt op:
    Gepubliceerd:
    Deel dit artikel