Kennisdossier Culturele leerecosystemen
Essayreeks
In de essays delen mensen hun kennis en ideeën over een inclusiever systeem met het werkveld. Zo maken we de aanwezige denkkracht toegankelijk voor iedereen die werk wil maken van inclusieve leerecosystemen voor cultuureducatie. Ieder essay biedt de auteur een vrijplaats om te spelen met het concept – de metafoor – van het leerecosysteem, en daar eigen, oude, nieuwe, andere theorieën, concepten, beelden en praktijkervaringen aan te koppelen. Elk essay belicht een mogelijk perspectief op wat een leerecosysteem is of kan zijn.
Een leerervaring zit in een klein hoekje
Leerecosystemen vanuit een complex dynamisch systeemperspectief
Cultureel Vermogen:
het leerecosysteem als speel-veld
Hoe ‘de stomme van Kampen’ zichtbaar werd
Recht op gelijke kansen voor elk kind
Samenwerken: áls je het doet, doe het dan goed
Het systeem staat in dienst van het kind
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Bekijk alle experts
Huub Braam
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: mbo,onderzoek,voortgezet onderwijs
huubbraam@lkca.nl
06 15 58 73 14
Luud Goossens
Functie: Specialist Onderzoek
Expertise: onderzoek,overheidsbeleid
luudgoossens@lkca.nl
030 711 51 27
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)