Een kleurrijke basis

Ontwikkelingen en trends in het cultuuronderwijs
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Een uitgave van het LKCA die op een heldere en toegankelijke manier zicht biedt op actuele vraagstukken en trends op het gebied van cultuureducatie in het onderwijs.

Dit gebeurt aan de hand van een scala aan themas en invalshoeken en enkele praktijkvoorbeelden.

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Hoe stel je als school een goed curriculum samen? Welke instrumenten en modellen zijn daarvoor beschikbaar? 
  • Wat kan cultuuronderwijs bijdragen zodat de leerlingen van nu straks competente, creatieve en kritisch denkende volwassenen worden? 
  • Hoe beoordeel je de culturele ontwikkeling van de leerlingen?
  • Hoe kun je als school de deskundigheid van de leerkrachten bevorderen? 
  • Hoe kunnen scholen en culturele instellingen op een goede manier samenwerken? 
  • Hoe ziet cultuuronderwijs in het primair- en voortgezet onderwijs eruit? En: wat wil de overheid? 
  • Welke internationale ontwikkelingen zijn er op het gebied van cultuuronderwijs?

Antwoorden op deze vragen vind je in deze uitgave van het LKCA.

  • 216 pagina’s 
  • Fullcolour
  • Redactie: Arno Neele, Marlies Tal, Ronald Kox, Vera Meewis, Lenie van den Bulk
  • Uitgever: LKCA 

LKCA probeert publicaties zo toegankelijk mogelijk aan te bieden. Neem contact met ons op bij ontoegankelijke informatie via info@lkca.nl.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel