Cultuureducatie Binnenstebuiten

Verbinding van cultuuronderwijs op school met de culturele omgeving
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Bij een goede samenwerking tussen de school, de culturele omgeving en naschoolse opvang kan de tijd die beschikbaar is voor cultuureducatie worden uitgebreid en de kwaliteit ervan worden verbeterd.

Negen goede voorbeelden

Cultuuronderwijs in schoolverband kan buiten schooltijd op allerlei manieren worden geïntensiveerd en verstevigd, zodat kinderen hun creatieve talenten optimaal kunnen ontdekken én ontwikkelen. Als de verschillende partijen elkaar beter weten te vinden kan er een stevige basis worden gelegd voor de culturele levensloop van het kind. Het LKCA sprak met de drijvende krachten achter negen goede voorbeelden, die buiten schooltijd en in samenwerking met de culturele omgeving het curriculum voor cultuureducatie inhoudelijk hebben verdiept en uitgebreid.  

Plezier van cultuur ontdekken

Het LKCA wil met deze uitgave professionals in onderwijs en cultuur een handvat geven en inspiratie bieden voor het eigen beleid. Jan van den Eijnden, senior cultuureducatie bij het LKCA: ‘Een goede samenwerking van scholen met de culturele omgeving zorgt ervoor dat kinderen maximaal de kans krijgen om het plezier van cultuur te ontdekken en te ervaren waar hun  talenten liggen. Bovendien is het voor de leerkrachten interessant om deskundigheid in de klas te halen, ook voor hun eigen bijscholing in een of meer disciplines.’

In gedrukte vorm kost de publicatie 10 euro per exemplaar. Hij is hiernaast ook kosteloos downloadbaar.  

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel