Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie
Drie delen: Beschrijvingen, Visie & vraagstukken en Stappenplan
De Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie bestaat uit drie delen. Het eerste deel (Beschrijvingen) bevat een compleet geüpdatet overzicht van de context en de positie van cultuureducatie. Ook is er een nieuw hoofdstuk over het belang en de mogelijkheden van cultuureducatie in relatie tot het ontwikkelingsniveau van kind en jongere.
In het tweede deel (Visie en vraagstukken) vind je een curriculumopzet en visie. Hoe zou cultuureducatie in de toekomst vorm kunnen krijgen?
Het derde deel schetst de vervolgstappen die in onze ogen wenselijk of nodig zijn om de positie van cultuureducatie te verbeteren, en de waarde van cultuureducatie voor de maatschappij en het individu ten volle te benutten. Daarbij zoomen we in op de rol van scholen, overheden en de cultuursector.
LKCAtelier 31 oktober | Handreiking voor de toekomst van cultuureducatie
Tijdens deze online bijeenkomst, vertelt Ronald Kox, specialist Cultuureducatie, meer over de inhoud en totstandkoming van de Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie, achtergronden en handreiking voor de toekomst. Ook is er ruimte om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan over de benodigde vervolgstappen voor duurzame cultuureducatie en de rol van scholen, overheden en de cultuursector daarin.
Je kunt gratis deelnemen, maar moet je wel even aanmelden.
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)