Raamleerplan djembe

Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Dit raamleerplan is samengesteld in samenwerking met de Vereniging Djembe-Onderwijs Nederland (VDON).

Het biedt richtlijnen die het djembe-onderwijs op een hoger niveau kunnen brengen en de kunst van het djembespel met de bijbehorende tradities kunnen ondersteunen. Het dient als referentiekader voor een planmatige en doelgerichte opzet van de opleidingen.

Voor wie?

Het raamleerplan is bedoeld voor docenten die hun kennis van het vakgebied willen verdiepenen en zo een bijdrage willen leveren aan de ontwikkeling van het djembe-onderwijs in Nederland. Alle facetten van goed djembe-onderwijs zijn zodanig gerangschikt dat docenten er mee aan de slag kunnen gaan. Daarbij is  de gehele opleiding in drie (globale) fases ingedeeld.

  • Fase A: de basis
  • Fase B: verbreding
  • Fase C: verdieping

Thema’s en eindtermen

Het plan bevat twee delen. Het eerste deel is een algemeen deel en behandelt thema’s als visie, doelstelling, leergebieden en competenties van zowel de leerling als de docent. In het tweede deel zijn per fase eindtermen uitgewerkt die kunnen dienen als basis voor de in de diverse fases te behandelen leerstof. Tevens kunnen ze als richtlijn gebruikt worden bij afrondings- en/of eindtoetsen.

Download interactieve pdf

Download de interactieve pdf, met per onderdeel voorbeelden die het djembe-onderwijs ondersteunen.

LKCA probeert publicaties zo toegankelijk mogelijk aan te bieden. Neem contact met ons op bij ontoegankelijke informatie via info@lkca.nl.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel