Kennis Delen Festival III: CmK Creathon Verslag

Hoe helpt onderzoek om de kwaliteit van cultuureducatie te verbeteren?
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
Deze vraag stond centraal tijdens het derde Kennis Delen Festival voor CmK-penvoerders. Kennis die we deze dag deelden en ontwikkelden is vastgelegd in – woord & beeld – dit verslag.
Kennis Delen Festival III

In het verslag lees je de tekst van een lezing die Edwin van Meerkerk (Radboud Universiteit) hield over dilemma’s rond het programma Cultuureducatie met Kwaliteit, én vragen die volgens hem voorliggen. Je vindt links naar de diverse onderzoeken die werden gepresenteerd. En een reflectie op de presentaties door lector Evert Bisschop Boele (Hanzehogeschool Groningen). 
Moderatoren van Waag leidden ’s middags een creathon om nieuwe oplossingen te bedenken voor zes actuele vraagstukken: 

  • Hoe kun je cultuureducatie duurzaam borgen (via leraren)?
  • Hoe realiseer je samenwerking tussen cultuur en onderwijs in landelijk gebied?
  • Hoe werk je integraal samen met alle partijen en belangen in je netwerk?
  • Hoe geef je deskundigheidsbevordering van teams optimaal vorm?
  • Hoe kunnen schoolleiders zich makkelijker professionaliseren op het gebied van cultuureducatie?
  • Hoe maak je impact zichtbaar?

In het verslag vind je per vraagstuk een korte samenvatting van de opbrengsten. 

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel