LKCAtelier: Het beroepsprofiel van de kunstdocent in het vo en de vrije tijd

Deel dit artikel
Tijdens dit LKCAtelier presenteren we de hoofdlijnen van twee nieuwe beroepsprofielen: ‘de kunstdocent in het voortgezet onderwijs’ en ‘de kunstdocent in de vrije tijd’. Hoe zien we de verdere beroepsontwikkeling voor ons? En wat moet een ervaren kunstdocent in het voortgezet onderwijs of de vrije tijd kennen en kunnen?

Onderzoeks- en adviesbureau Sardes werkt samen met LKCA aan nieuwe beroepsprofielen voor de kunstdocent. Cultuureducatie is voortdurend aan verandering onderhevig. Een actueel beroepsprofiel helpt subsidienten, gemeenten, scholen en culturele instellingen, maar ook de beroepsgroep zelf bij een optimale inzet in het culturele veld. De nieuwe beroepsprofielen verschijnen in het najaar.

Tijdens dit LKCAtelier gaan we dieper in op de hoofdlijnen van de profielen en wat ze kunnen betekenen voor (aanstaande) kunstprofessionals. Daarna gaan we in gesprek met twee docenten die voor het profiel geïnterviewd zijn. Ook krijg je de gelegenheid om vragen te stellen.

De tekst gaat verder onder de afbeelding

Beroepsprofielen primair onderwijs en kinderopvang

Vorig jaar werden al nieuwe beroepsprofielen voor het primair onderwijs en de kinderopvang gemaakt. Die kun je hier downloaden.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Ronald Kox (hij/hem/zijn)
Ronald Kox (hij/hem/zijn)
Functie: Specialist Cultuureducatie
Expertise: curriculumontwikkeling
ronaldkox@lkca.nl
030 711 51 42
Bekijk alle experts
Deel dit artikel