LKCAtelier: Autodidacte kunstprofessionals in onze sector
Aanmelden is helaas niet meer mogelijk. Heb je vragen of opmerkingen? Stuur een mailtje naar EstherKoetse@lkca.nl.
Voor een inclusieve cultuursector is het een ‘must’ om na te denken over de inzet van deze variëteit om cultuur voor iedereen mogelijk te maken. Wat brengt de non-formele leerweg CLOCK voor de autodidacte kunstprofessional? En hoe kan het onderwijs samenwerken met autodidacte kunstprofessionals om leerlingen te inspireren tot een positief toekomstgericht zelfbeeld?
Met Rozet en Cultuur Oost werken we aan de inzet van de CLOCK-tool voor kunstprofessionals. Voor iedereen die geïnformeerd en geïnspireerd wil raken over variaties in leren gericht op de volle potentie van het individu. Werk je als belangenbehartiger of bij een culturele instelling? Ben je maker, docent of teamleider in het onderwijs? Kom inspiratie opdoen over variaties in leren gericht op de volle potentie van het individu.
Zoals gewoonlijk, gaan we ook in kleinere groepjes uiteen om met elkaar verder de diepte in te gaan. We vragen je om vooraf alvast na te denken over de vragen die je in de verdiepingsronde wilt stellen. Aan het einde van het LKCAtelier weet je wat CLOCK kan betekenen voor jouw werkpraktijk.
Ter voorbereiding
Leestips
- Arbeidstevredenheid non-formals en collectieven : Hoe aantrekkelijk is het beroep van kunstprofessional in de buitenschoolse cultuureducatie en –participatie voor non-formals (autodidacten) en kunstdocentcollectieven?
- Cultural Learning Open Curriculum Kit – CLOCK
- Culturele hotspots en nonformeel leren
- Access for all! Ook voor autodidacten in de kunsteducatie
- Het belang van nonformele culturele expertise voor cultuurparticipatie
- CLOCK bij Cultuur Oost
- Sector Spotlight: Marjolein Wagter, CLOCK Sector Expert, Circus Entrepreneur, Teacher & Artist