Kunst = taal en rekenen

Drie jaar Boijmans Taal- en Rekenprogramma

materiaal
boek
auteur(s)
W. Brinkman; E. Miedema; C. Schreuder
auteur(s) (instelling)
Museum Boijmans-van Beuningen
uitgever(s)
Van Gorcum [etc.]
jaar van uitgave
2017
pagina's
122 p.
isbn
978-90-232-5535-2

Hoe kun je als leerkracht anders met de vakken taal en rekenen omgaan? Dit boek biedt handvatten om de verbeeldingskracht van beeldende kunst een vaste plek in het onderwijs te geven op een manier die de natuurlijke nieuwsgierigheid van kinderen aanspreekt, die aanzet tot filosoferen en verwoorden en die het plezier in het leren vooropstelt.

Kunst = Taal en Rekenen presenteert de ervaringen van drie jaar lang ontmoetingen tussen kinderen, kunst, museum, kunstenaar en leerkracht tijdens het Boijmans Taal- en rekenprogramma. Dit programma is een intensieve samenwerking tussen beeldend kunstenaar Wolf Brinkman, Museum Boijmans Van Beuningen, openbare basisschool De Taaltuin in Schiedam en de Fridtjof Nansenschool in Rotterdam.

Bestelgegevens
Video's over het project

Trefwoorden

- museumeducatie - musea - beeldende vormgeving - beeldende vorming - rekenen - basisonderwijs - kinderen - taal - taalonderwijs - kunst - lesvoorbeelden - kunsteducatie - kunstenaars - kunstenaars op school - samenwerking - cultuureducatie - cultuuronderwijs - culturele instellingen - buitenschoolse kunsteducatie