Financiële boost voor doorontwikkeling Voordekunst.nl

11 juli 2018

Het crowdfundingplatform voor de creatieve sector krijgt een flink bedrag voor de doorontwikkeling van Voordekunst.nl. Met de investering kan het platform zich ontwikkelen en de naamsbekendheid vergroten.

Voordekunst begeleidt creatieve initiatiefnemers die zich aanmelden bij het opzetten en uitvoeren van een crowdfundingcampagne. Ruim 3.000 makers hebben tot nu toe een succesvolle campagne gevoerd, en dankzij 185.000 donateurs gezamenlijk meer dan € 18,5 miljoen opgehaald. Het platform heeft een slagingspercentage van 83 procent. Volgens voordekunst is dit te danken aan de persoonlijke begeleiding die het makers biedt. 

'Meer makers aanspreken'

‘Nederland kent ruim zes miljoen beoefenaars van (amateur)kunst. In 2017 waren er op ons platform 1.400 aanmeldingen. Dit is een fractie van dit aantal, terwijl iedere creatieveling via voordekunst.nl een campagne kan beginnen. Met deze doorontwikkeling verwachten we meer makers aan te spreken en hierdoor ook meer donateurs’, aldus Roy Cremers, directeur van voordekunst.

Campagne en nieuwe diensten

Amerborgh International, Amsterdams Fonds voor de Kunst en Fonds voor Cultuurparticipatie dragen gezamenlijk € 150.000,- bij aan de doorontwikkeling. 
Met de bijdragen kan voordekunst verschillende stappen nemen. Er loopt een haalbaarheidsonderzoek naar een collectieve campagne rondom geven aan kunst en cultuur. Ook ontwikkelt voordekunst.nl nieuwe diensten om makers en donateurs beter van dienst te zijn op het platform. Daarnaast start voordekunst dit najaar een campagne om nieuwe makers te bereiken. 

Meer informatie

Contactpersoon: Roy Cremers  van Voordekunst