Kunstonderwijs en makersonderwijs

Waarom en wat moet het kunstonderwijs van het makersonderwijs leren?

materiaal
digitale publicatie
auteur(s)
M. van der Woude
jaar van uitgave
2019
annotatie
Met literatuuropgave. - Bachelorsciptie HKU, bachelor Fine art and design in education.
pagina's
63 p.

Een onderzoekende houding is essentieel voor de kunstdocent van de toekomst. Blijven maken, blijven ontdekken en dus blijven leren. In dit onderzoek gaat Melvin van der Woude (Bachelor Fine Art And Design In Education Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) op zoek naar wat en waarom het kunstonderwijs van het makersonderwijs kan leren. Hij interviewde Merit Tieman, Emer Beamer en Mirjam van Tilburg.

Lees de bachelorsciptie

Trefwoorden

- onderzoek (vorm) - maakonderwijs - hbo - beroepsonderwijs - kunstvakopleidingen - interviews - cultuureducatie - kunsteducatie - technologie - techniek - basisonderwijs - mbo - voortgezet onderwijs