Contemporary organizations of musical education

A study on contemporary strategies of cultural institutes

materiaal
digitale publicatie
auteur(s)
L. Meijer; K. van Eijck (begeleider)
jaar van uitgave
2019
annotatie
Met literatuuropgave. - Master Erasmus Universiteit Rotterdam, Master thesis for Arts, Culture & Society.
pagina's
63 p.

Hoe kan muziekonderwijs democratisch worden georganiseerd, zonder kwaliteitsverlies? Deze scriptie draait veranderende infrastructuur voor muziekeducatie en hoe organisaties hun strategie├źn hieraan aanpassen. Voor dit onderzoek zijn interviews gehouden met professionals die actief zijn in het veld. De belangrijkste uitkomst van het onderzoek is dat er te veel versplintering van initiatieven en organisaties is als gevolg van bezuinigingen; het stroomlijnen van het netwerk zou daarom de kwaliteit van muziekeducatie aanzienlijk kunnen verbeteren.

Lees de scriptie

Trefwoorden

- muziek - muziekeducatie - buitenschoolse kunsteducatie - buitenschoolse cultuureducatie - rijksoverheidsbeleid - cultuureducatiebeleid - culturele instellingen - cultuureducatie-instellingen - muziekscholen - infrastructuur cultuureducatie - scripties - onderzoek - onderzoek (vorm) - kinderen - jongeren - kinderen - voortgezet onderwijs - jongeren