researchED: Kansen in de Klas

Deel dit artikel
We willen allemaal recht doen aan verschillen tussen leerlingen. Maar wat betekent dat voor hoe we onderwijs vormgeven? Veel leerkrachten vinden het lastig om tegemoet te komen aan de behoeften van alle leerlingen, en zien dat diversiteit ook onbegrip, uitsluiting en discriminatie met zich mee kan brengen.

De Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam heeft als doel de handelingsbekwaamheid van leerkrachten rondom diversiteit te vergroten.

In haar keynote bespreekt Monique Volman, mede auteur van ‘Werk Maken van Gelijke Kansen‘, hoe je zelf als leraar invloed hebt op de kansen van je leerlingen. Dominique Sluijsmans is een van de auteurs van ‘Wijze Lessen; Twaalf Bouwstenen voor Effectieve Didactiek’, zij gaat dieper in op het organiseren van effectieve feedback in de les voor alle leerlingen en Anne Luc van der Vegt vertelt wat we uit onderzoek weten over effectief (en ineffectief) differentiëren.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Deel dit artikel