Kennissessie leeregemeenschap chronisch zieke jeugd

Deel dit artikel
Kennissessie over de opbrengsten van de leergemeenschap chronisch zieke jeugd of jeugd met een beperking.

In 2020 en 2021 wisselden we in de leergemeenschap cultuur en chronisch zieke kinderen en jongeren onze ervaringen en vragen uit rondom het toegankelijker maken van cultuurdeelname. Een aantal mensen uit de leergemeenschap heeft in 2022 geïnvesteerd in actieonderzoek. Daarbij is veel geleerd: inzichten zijn opgedaan over wat het betekent om actieonderzoek te doen en wat je dat kan opleveren. Én inzichten zijn opgedaan over wat er nodig is in het werken met chronisch zieke jeugd of jeugd met een beperking.

Programma

In deze bijeenkomst delen we de resultaten, opbrengsten en geleerde lessen van het actieonderzoek.
Tjarda van Vugt en Elle van der Rijt (ZIMIHC Utrecht) en Marjoke Korff de Gidts (ervaringsdeskundige ouder) nemen ons op een interactieve wijze mee in de ontwikkeling van een toolbox voor kinderen, naar aanleiding van de vraag: Wat is de behoefte en waar ligt de passie van kinderen op de bovenbouw van speciaal onderwijsscholen om deel te nemen aan kunst-, cultuur- en sportactiviteiten, in de vrije tijd in de wijken Zuilen en Overvecht?

Meriam Broersen (arts en dansdocent) vertelt ons haar ervaringen rondom de onderzoeksvragen: Hoe kan ik waardevolle dansactiviteiten opzetten voor kinderen met spierziekte in Nederland? En: Wat is de impact van dans voor deze kinderen?

De bijeenkomst staat onder leiding van Ben Hekkema (MOCCA), die het actieonderzoek-traject heeft begeleid.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 0 / 5. totaal 0

Deel dit artikel