Conferentie Danseducatie met Kwaliteit II

Hoe praat of filosofeer je met leerlingen over dans en dansexpressie? Wat is procesgerichte didactiek? Hoe geven we invulling aan begrippen als: maken, meemaken, betekenis geven en ‘artistiek-creatief vermogen’?
LKCA bijeenkomst
Deel dit artikel
09.30 uurInloop, registratie en ontvangst met koffie/thee
10.00 uurWelkom en opening
10.10 uurKeynote door Ruth Wilmans en Anne Bos
Van de dansexpressie van Kit Winkel naar Curriculum.nu

Toelichting op de open space
10.50 uurOchtendsessies
1.1 Speciaal gedanst: de praktijk
1.2 Procesgerichte didactiek in theorie
1.3 Dans meemaken: de theoretische basis
1.4 Didactisch coachen in de praktijk
1.5 Crashcourse dansimprovisatie
12.00 uurLunch
13.00 uurMiddagsessies
2.1 Speciaal gedanst: onderzoeksinzichten
2.2 Procesgerichte didactiek in de praktijk
2.3 Dans meemaken: vertaling naar je eigen praktijk
2.4 Didactisch coachen in theorie
14.15 uurPlenair aan de slag met de bouwstenen van Curriculum.nu
Pitches open space
15.10 uurRonde Open Space
Marktplaats presentaties
Met tools, instrumenten en onderzoek voor de lespraktijk
16.30 uurIn gesprek
Over de rollen en kansen voor dans binnen Curriculum.nu
16.45 uurDansante afsluiting

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 3 / 5. totaal 2

Praat verder over dit onderwerp met deze expert:
Marian van Miert
Marian van Miert
Functie: Specialist Cultuureducatie
Expertise: cultuur- en erfgoedinstellingen,primair onderwijs
marianvanmiert@lkca.nl
030 - 711 51 45
Bekijk alle experts