Conferentie Danseducatie met Kwaliteit II

Hoe praat of filosofeer je met leerlingen over dans en dansexpressie? Wat is procesgerichte didactiek? Hoe geven we invulling aan begrippen als: maken, meemaken, betekenis geven en ‘artistiek-creatief vermogen’?
LKCA bijeenkomst
Deel dit artikel

‘s Middags openen we een markt voor aanbieders van tools, instrumenten en onderzoek voor de lespraktijk. Voor iedereen een moment van uitwisseling en inspiratie!

Ga je liever over een bepaald onderwerp in gesprek met je danscollega’s? Ook dat kan, tijdens de Open Space. Hierin onderzoek je in een groep met elkaar een bepaald onderwerp of thema. Je maakt geen gebruik van een agenda, tijdschema, voorzitter of notulist. Wel gelden een paar regels:

  1. De mensen die komen zijn de juiste mensen.
  2. Wat er gebeurt, is het enige dat er had kunnen gebeuren.
  3. Het moment van aanvang is altijd het juiste moment.
  4. Als ’t klaar is, is het klaar.

‘Als mensen gedurende de bijeenkomst merken dat zij in een situatie niets leren of bijdragen, dan moeten zij hun twee voeten gebruiken om zich naar een meer productieve plek te verplaatsen’

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 3 / 5. totaal 2

Praat verder over dit onderwerp met deze expert:
Marian van Miert
Marian van Miert
Functie: Specialist Cultuureducatie
Expertise: cultuur- en erfgoedinstellingen,primair onderwijs
marianvanmiert@lkca.nl
030 - 711 51 45
Bekijk alle experts